tiistai 22. maaliskuuta 2016

6. First weeks in Hamburg

Moikkamoi!




Mä ajattelin vähän enemmän kertoa, et mitä mun elämään kuuluu täällä. Hirmuisesti on tapahtunut hyvää ja ihanaa. Elämä on opettanut mua näiden kolmen viikon aikana onnellisuudesta enemmän kuin koskaan. Mä nautin. Kaikki on niin hyvin, et välillä hiljenen yksin sängynnurkkaan ja tirautan pari kyyneltä. Ihan vaan sen takia, että en muista milloin viimeksi olisi tuntunut näin hyvältä. Tää on mun elämä nyt.


Mistä mun päivät on täällä nyt koostunut? Ensimmäinen kuukausihan mulla on nyt pelkkää intensiivikielikurssia. Eli paljon opiskelua ja opiskelua. Oon vieläkin tosi ujo puhumaan saksaa muiden kuullen, mut oon päättänyt että tässä on pakko rohkaistua ja alkaa vaan puhumaan. Haluan oppia tämän kielen oikeasti tosi hyvin. Mut paljon mä oon jo oppinut, ekat päivät koulussa oli ihan tuskaa kun en tajunnut mitään. Nyt tajuan lähes kaiken mitä opettaja hitaasti sanoo. Käyn siis A1/2 kurssia, en tosin tiedä miksi kun Erasmus+ Language Assessment sano mun tasoksi A2.


Muuten mun aika on mennyt Hampuriin tutustuessa. Olen käynyt ilmaisella kävelykierroksella täällä, oon käynyt itsenäisesti ja kavereiden kanssa katsomassa nähtävyyksiä. Läheskään kaikkea en ole vielä nähnyt, mut tässä on onneksi paljon aikaa. Yleensä mun päivä menee niin, et meen kouluun 8.50, pääsen klo 13, sitten meen kaupungille ja tuun illalla kotiin, syön ja opiskelen. Oon kokeillut myös Sportspass uhreilustudiota, jossa on 113 eri lajia kympin kuukausimaksulla. Kokeilin Fit Fight Basic tuntia, ja se oli niiiin raskasta mut siistiä. Tosi täydet päivät on ollut, eikä hirveästi ole ollut mahdollisuutta vaan makoilla kotona, mut se on hyvä!

Oon saanut ihan kivasti uusia kavereita. Tietty kämppikset, muut vapaaehtoset, pari au pairia näiltä seuduilta ja sit jopa paikallisia nuoria! Tänään olin sellaisessa Hampurin seksuaalivähemmistöryhmien tapaamisessa, ja siellä tapasin näitä paikallisia ja vähän muitakin maahan juuri muuttaneita. Oli tosi kivaa, mut otettiin ihanasti vastaan ja tulin tosi iloiseksi. Ihan varmasti meen uudestaankin sinne!! Kavereita ja hyvänpäiväntuttuja on tullut myös kun viikonloppuisin oon välillä juhlinut kaupungilla.




Kävin myös työpaikalla tutustumassa, mutta siitä lisää myöhemmin! Duunit alkaa kuitenkin 1.4.





Bis bald!

Xoxo Tanja

2 kommenttia:

  1. Hampuri on ihana kaupunki :-) et varmaan halua täältä enää vuoden jälkeen ollenkaan pois ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, Hampuri on ihana! Kattoo nyt mitä elämä eteensä tuo.. :)

      Poista